2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 11/11/12

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zondag 11/11/12 Empty Zondag 11/11/12

Bericht  Rikske 12.11.12 14:50

Zondag 11/11/12

Met z'n 4-en afgesproken om 09u00 adsv MTB Humbeek.
Pascal, Filip, Benny en ik

Ik sprak met Benny af aan de brug van Hofstade.
We zouden per fiets tot de start gaan.
Filip en Pascal kozen ervoor met de wagen tot daar te gaan.

Nog maar net bij ons de straat uit stelde ik vast dat er iets mis was met mijn achterderraileur.
Ik kon slechts één verzet trappen 48 x 15.
Toch verder gefietst tot Hofstade.
Hier sloot Benny aan en trokken we richting Humbeek.
Ter hoogte van de aurosnelweg in Zemst passeerde Filip ons met de wagen.

Zonder al teveel problemen om 09u00 toegekomen.
Toeval of niet, bijna gelijktijdig met Pascal en Filip.

Korte uitleg van mijn probleem en dan naar binnen waar de andere 3 zich gingen inschrijven.
Sne nog een tas koffie en een gelukkige gewenst aan Pascal.
Jawel, zijn teller tikte alweer een jaartje bij.
Bij deze vanwege 2WCT ... Hip, hip, hip ... cheers
Buiten even een check gedaan van wat mogelijk het schakelprobleem kon zijn bij mijn Stevens.
De jarige stelde onmiddelijk vast dat de derraileurwieltjes aan vervangeing toe waren.

Om niet teveel tijd te verliezen liet ik de andere 3 starten, ikzelf besloot er een rit op de weg van te maken.

Vanaf dan was ik dus alleen op de were .. euh fiets.
Vertrokken richting Hombeek - Kappele o/d Bos - Leest en Mechelen.
Ter hoogte van het kanaal richting Leuven gefietst om dan in Muize aan te sluiten op de ons gekende bordjesroute.
Deze zonder problemen uitgefietst en met 95km op de teller iets na 12-en toegekomen bij de Makke.

Wat kennis gemaakt met andere lokale fietsers waaronder defietsclub van Winksele-Delle Rolling Eyes

Iets voor 2 kwam Pascal nog toe.
Samen nog een tasje koffie gedronken en beide ritten besproken.

De details van MTB Humbeek mogen zij via deze on site zetten.
Fotokes zoek ik van de week op.


Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 60

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 11/11/12 Empty MTB Humbeek

Bericht  filipkuhn 19.11.12 16:42

Met 3 vertrokken voor een tochtje van 45 km: Pascal, Benny en Filip

De eerste helft van de tocht bolt redelijk goed en gaat zelfs snel voorbij. Eerst even langs de vaart over de dijk met een lang stuk asfalt , dan de veldwegen en bos die elkaar afwisselen. We passeren een mooi kasteel, het is nooit saai, draaien en keren, er is altijd wel iets te zien en de fiets en de kleren zijn zijn nog niet al te vuil. We rijden vooral richting Grimbergen en naar de ring rond Brussel en we hebben ook nog wat wind tegen. Water en plassen zijn er genoeg maar moeilijke baggerstroken blijven voorlopig uit. Het zonnetje schijnt en dat maakt toch al een groot verschil.

Na +/- 19km is er de eerste bevoorrading op het binnenplein van het domein "De Mot" in Grimbergen,een museum voor oudere technieken, en o.a.de oude ruïne van het Prinsenkasteel. Er is een ruim gevulde en grote tafel met veel drank en lekkers en ook soep. We komen met z’n drieen toe voor een korte stop.

Na de stop gaat het richting Neder-over-Heembeek (hier ligt het hoogtepunt van de toertocht) en wordt het meer heuvelachtig. Ons groepje valt uiteen en ieder rijdt op z’n eigen tempo verder. Eerst een passage door een heel zompige holle weg waar bijna iedereen voet aan de grond moet zetten, op amper een 10-tal meters lopen de fiets en schoenen helemaal vol met modder en andere viezigheid. Er volgen een paar korte hellingen in een bos maar ze zijn soms zo vettig en niemand geraakt boven. We rijden nu in een mooi bos maar met een paar moeilijke hellingen en glibberige afdalingen. Even is er veel verwarring, een afslag naar links zien de meeste MTB’ers niet en velen rijden rechtdoor tussen de bikers die deze lus al gedaan hebben. Hier had de bepijling beter gekund, of linten spannen was beter geweest. Op andere plaatsen heeft de organisatie houtzaagsel gestrooid, een goed idee om misverstanden te vermijden.

We rijden een hele tijd door een bos met een pak singletracks, deze zijn zelfs opgekuist en speciaal aangelegd, bladeren zijn opgeruimd om toch maar niet verkeerd te rijden. Afhankelijk van je voorgangers, waren deze single tracks vlot bereidbaar of stond je meermaals in de file aan te schuiven. Wat verder lagen er trapjes steil naar beneden. De meesten nemen de trappen te voet, sommige durfals rijden langs rechts naar beneden. In Neder-over-Heembeek aangekomen volgt er een steile klim op weg , daarna gevolgd door een passage doorheen een mooi park met vlijtige wandelaars en joggers. Maar dat is geen probleem.

Aan de 2de bevoorrading toegekomen rest er nog een 15km over doornatte en modderige veldwegen en schuiven we stilaan terug richting Humbeek. Filip en Benny vinden elkaar terug en werken dit laatste stuk samen af, Pascal volgde blijkbaar op korte afstand. Vervelen is het nooit: veel draaien en keren, straten en steenwegen oversteken, kasseistroken, kleine sentiers tussen de huizen. Het is zaak om recht te blijven, te blijven stoempen om een mooi tempo aan te kunnen houden of om zich niet vast te rijden.

Het was een leuk uitgestippeld parcours, het weer zat enorm mee (droog, zonnig, niet te koud) en als we toekomen aan een enorme afspuitstand van wel meer dan 10 darmen moeten we niet lang wachten.

Nog snel een koffietje, pintje, cola ... gedronken alvorens naar huis of naar de Makke te keren.
filipkuhn
filipkuhn

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 25-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 11/11/12 Empty Amai!!!

Bericht  Pascal 19.11.12 22:55

Da zijn nogal eens ritverslagen!

Doe maar verder zo heren.

Cu
Pascal
Pascal

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 11/11/12 Empty Re: Zondag 11/11/12

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum