2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zaterdag 13-06-15

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zaterdag 13-06-15 Empty Zaterdag 13-06-15

Bericht  Rikske 17.06.15 14:00

Vorig WE met z'n 4-en deelgenomen aan de jaarlijkse editie van"Les 3 Ballons"

Vrijdagmorgen Was Craene al heel vroeg uit de veren om Pas al / Fille KBC / en mijzelf te komen oppikken.
Rond 7 uur zaten we op de autosnelweg richting Luxeuil-les-Bains.

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0315" />

Rit verliep mits hier en daar wat wegenwerken en een klein oponthoud aan de Luxemburgse grens vlekkeloos.
Iets na de middag waren we ter plaatse en brachten we onze inschrijving in orde.
Deelnamenummer / tijdsregistratiesensor / T-shirt & een zakje met wat documentatie staaltjes van de hoofdsponsor Powerbar.

Net op voor de regen in het hotel zodat we onze fietsen droog in de daarvoor voorziene garage konden plaatsen.
Met de uitbater iets geregeld zodat we voor het avondeten een "menu sportif" kregen en opdat we daags nadien om 5 uur konden ontbijten.
Fille ging wat rusten, de andere 3 gingen op het terras zitten om de rit van daags nadien nog eens te bespreken  Rolling Eyes

Na het avondeten vrij vroeg in bed gekropen.
Het was een lange dag geweest en de dag nadien zou eveneens niet van de poes zijn.



Zaterdag stonden de wekkers afgesteld op 04u30
Snel wat opgefrist en gegeten.
Fietsen op de wagen en vertrokken richting startplaats.

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0318" />

Fille en ik gingen rond 07u30 voorbij de startlijn voor een lus van 213 km.
Craene en Pascal volgden een half uurtje later, zij zaten bij de meute die de 105 km fietste.

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0313" />

"Speedy" Fille was al snel uit mijn gezichtsveld zodat ik kon mij op mijn eigen rit kon concentreren.
Het miezerde wat de eerste uren en ik besloot het rustig en voorzichtig aan te pakken.
Na een 30-tal km  de eerste helling.
Ik stelde vast dat velen, zoals elk jaar, veel te snel waren vertrokken en al met de tong tot op de ketting zaten.
Zo schoof ik langzaam aan wat op in het peloton van enkele duizenden.

De afdaling met de billen toe Shocked , maar geen accidenten  Rolling Eyes

Eerste bevoorrading liet ik links liggen.
Geen hartslagmeter, dus fietsen op het gevoel.
De 5000 km die ik voordien had gefietst brachten op.
Met de ademhaling onder controle ging alles prima tot aan de 2 de bevoorrading.
Wel even een lichte aanrijding gehad met één van de andere deelnemers, maar zonder al te erge gevolgen (nu spreek ik wel voor mijzelf want ben niet zeker dat die andere persoon heeft uitgereden)
Onderandere Ballon d'Alsace was goed verteerd en enkel gestopt voor een korte plaspauze.

Opnieuw was het voorzichtig afdalen om dan stilaan richting mijn "grote vriend" te gaan Arrow  Le Grand Ballon.
Ik moet toegeven dat ik hem beter heb verteerd dan elke vorige keer.
Enkel in de laatste 4 km even op de adem getrapt Embarassed , maar in de korte afdaling naar de 3de bevoorrading ademhaling weer terug onder controle.
Hier nam ik wel een kwartiertje de tijd om wat tot rust te komen.

Ondertussen waren de wegen opgedroogd en kon ik aan een lekker tempo naar beneden.
Op de vlakkere stukken het geluk gehad bij groepen te kunnen aansluiten die een pak sterker waren dan ik.
Zo kon ik in het wieltje aan een stevig tempo naar de laatste klim van de dag "De springplank".
Officieel slecht 2,7 km lang aan een gemiddelde van 11,5%
Echter éénmaal voorbij die 2,7 km gaat het gestaag bergop voor nog eens een 4-tal km.
De benen hadden hier wel het beste gehad.
Gelukkig zonder krampen ook dit stuk verwerkt.

Na een iets of wat technische afdaling eindelijk het laatste rechte stuk.
Met een groepje van een dozijn lijken pale   pale   pale   pale , waarvan er in een 3-tal toch nog wat pit zat, naar de finish gegaan.
Gezien de zware rit zat ik conditioneel nog vrij goed, veel "zju" in de benen was er wel niet meer, toch nog genoeg om mijn "gouden brevet af te halen en naar de auto te stappen.

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0316" />

Iedereen heeft uit uitgereden.
Iedereen was heel tevreden over zijn rit en prestatie.
Toegekomen in het hotel was er voor het avondmaal nog tijd zat om elk zijn verhaal te doen.
Na enkele weken wat op de voeding te hebben gelet (nu ook wel niet al teveel  Shocked  ), smaakten de frietjes en de steak heel goed.

Tot sluitingstijd van de bar nog wat gedronken.
Moet wel toegeven dat de verhalen per Chimay Blue alsmaar straffer werden.  Laughing

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0319" />

Voor middernacht was iedereen naar z'n kamer.



Zondag morgen zaten we met z'n allen op een normaal uur aan tafel voor een stevig ontbijt.
Uitgecheckt, auto geladen, fietsen in de fetshouders geplaatst en naar huis vertrokken.
Halfweg nog langs een "Courtepaille" geweest.
In de loop van de namiddag zette Craene iedereen thuis af.

Bij deze,
Merci Craene om ons zowel vrijdag, zaterdag & zondag overal veilig naartoe te brengen.
Merci aan iedereen voor het leuke gezelschap, voor het plezante weekend en om er alweer een fijne fietsvakantie van te maken.

Zaterdag 13-06-15 <a href=Zaterdag 13-06-15 Img_0320" />




Volgend jaar wordt 11 juni voor mij een jubileumeditie.
Als alles meezit, mijn vijfde deelname.
Ik boek dat weekend alvast 4 kamers  Twisted Evil  - annuleren nadien kan altijd nog  Evil or Very Mad

4 kamers = 8 personen.
De deelnemers van dit jaar krijgen voorrang.  cheers
Sowiso nog 4 plaatsen vrij dus   bounce


Cool


Laatst aangepast door Rikske op 17.06.15 21:27; in totaal 5 keer bewerkt (Reden : a)
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 60

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zaterdag 13-06-15 Empty Het videoke

Bericht  Rikske 18.06.15 23:11

https://vimeo.com/131031078

lol! 


Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 60

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zaterdag 13-06-15 Empty Filmpje

Bericht  Roel 19.06.15 17:33

Mooi filmpje Rikske en zeker de muziek was super Wink


groetjes
Roel
Roel

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 23-12-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Tildonk

Terug naar boven Ga naar beneden

Zaterdag 13-06-15 Empty Re: Zaterdag 13-06-15

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum