2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 08-06-14

Ga naar beneden

Zondag 08-06-14 Empty Zondag 08-06-14

Bericht  Rikske 09.06.14 17:03

Zondag met de Craene nog eens afgezakt naar Remouchamp.
07u00 vertrokken om +/- 08u30 in Remouchamps op de fiets te zitten.
Ik was ervan uitgegaan dat Tilff-Bastogne-Tilff zaterdag werd gereden, maar dat bleek dus zondag te zijn.

Na de eerste 2 hellingen van de dag, aan de voet van de Chambralle kwamen we de deelnemers van deze tourtocht tegen.
Zij kwamen van Onneux, wij reden ernaar toe.
De helling van Onneux mochten we dus onder ons twee fietsen.
Net voor het zwaardere deel brak er een stevig onweer uit en we besloten te schuilen onder een afdakje.
Een klein kwartiertje later was het ergste van het onweer achter de rug, en lag het ergste van de helling voor ons  Rolling Eyes 
Alletwee op eigen tempo naar boven om wat verder in de afzonk aansluiting te krijgen bij de deelnemers van de plaatselijke toerrit.

We besloten niet achter een groep te blijven fietsen, het was tenslotte voor ons een trainingsrit voor volgende week.
De klim van Havelange (richting de autostrade) waren er slechts enkelingen die mij voorbij fietsten.
De conditie zou dus OK moeten zijn.
Boven even op de Craene gewacht om te voorkomen dat hij de afslag van onze route zou missen.
Een wijze beslissing zo leek, want hij had inderdaad niet door dat het voor ons aan de top rechtsaf was en niet rechtdoor met de meute.  Wink 

De laatste hoogtemeters van de dag konden we opnieuw in alle rust overbruggen om nadien aan de lange afdaling richting Stoumont te beginnen.
Toegekomen aan de oevers van de Lienne was er opnieuw aansluiting met de T-B-T deelnemers.
De wind stond in het nadeel, en we sloten aan bij een kerel die er stevig de pees oplegde.
Na een 3-tal km kwamen we in het wiel van iemand die net iets trager reed.
Ik nam de kop en bracht het tempo terug wat omhoog.
Naargelang we korter bij Remouchamps kwamen werd er door 2 kerels en mezelf met regelmaat afgelost.
Ter hoogte van de camping waar we ooit eens MTB-s hebben gehuurd liep het bijna fout.
Een dame kwam achterwaarts van de camping de weg opgedraaid in ons rijvak.
Ik zat op dat moment vooraan en kon via een oprit makkelijk de wagen ontwijken.
De Craene en enkele anderen hadden meer pech.
Zij moesten vol in de remmen om een aanrijding te vermijden.
Gelukkig voor iedereen zonder gevolgen.
Net op dat moment nam een jonge gast, die heel de tijd achterin de groep had gereden, de kop.
Hij versnelde tot + 40km/u.
Met z'n drieën konden we aanpikken, de Craene en de rest waren gedwongen de rol te lossen vanwege het wagenincident.

Een kleine km kon hij dit volhouden waarna het tempo opnieuw zakte tot datgene wat we ervoor hadden gefietst.
Het grappige was dat we met z'n drieën de snoodaard nog even hebben laten afzien alvorens nog eens over te nemen.
Bon, Craene en ik veilig toegekomen in Remouchamp met een kleine 70 km op de teller en + 1000 hoogtemeters.

Geen filmke wel de Strava gegevens: http://app.strava.com/activities/151187336/overview



 Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 59

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum