2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 09/01/11

Ga naar beneden

Zondag 09/01/11 Empty Zondag 09/01/11

Bericht  Rikske 09.01.11 22:03

Met 2 afgesproken aan de brug van Tildonk.
Tom en ikzelf.
Omwille van de wateroverlast waren er her en der al wat tourtochten afgelast.
Wij besloten er een mix van de BLOSO tochten van Rotselaar en Haacht van te maken.

Via de "Cauwberg" ging het ter hoogte van de "Dormael" brouwerij naar rechts voor het eerste stukje onverhard.
Na de eerste 100-en meters wisten we al dat het zwaar zou worden.
De ondergrond was nat en het leek wel of je constant met de remmen dicht moest fietsen.

Ter hoogt van de brug van Werchter de onverharde oever van de Demer genomen richting Betekom.
Aan de "soldatenbrug" naar rechts waar we aansluiting namen met de groene lus van Rotselaar.
Zij die de deze lus kennen weten dat dit een vrij snelle lus is.
Dit was nu niet het geval.
Van zodra het onverhard werd was het opnieuw stoempe, stoempe, ... stoempe  Embarassed
Ik had niet zo'n beste dag en moest diep gaan om mijn kompaan te kunnen volgen.
De stukjes asfalt waren wel voldoende om te recupereren.
... Dan was er de "Freekdreef  Wink "
Tom ging er onmiddelijk vandoor, na 100m had hij al een 20-tal metere voorsprong.
Ik wist uit ervaring dat dit stuk het zwaarste was van de lus en had het iets rustiger aangepakt.
Op't einde van dit stuk had hij toch nog steeds een kleine voorsprong.
Embarassed  Embarassed  Embarassed
Nadat we beiden terug wat normaal konden ademen liet ik hem weten dat we het zwaarste stuk van de dag hadden gehad.

Met een rustig tempo terug toegekomen aan de brug in Werchter.
Daar ging het langs de Dijle richting Haacht om even verder de rode lus van Haacht te nemen.
De natte, zompige ondergrond waren we ondertussen al wat gewoon.
Echter, nog voor we aan de Haachtsesteenweg waren was het letterlijk pompen of verzuipen  Suspect
Aan de andere kant van de weg gaat het langs de wei van "Rock Werchter"
Dat stuk ligt goed, daarna was het echt niet meer te doen.
Tom ging op een gegeven moment met een voet tot voorbij de top van zijn overschoen in het water.
Ik waande een stuk iets minder diep dan het in feite was en ging tot aan de trapas het water in.
Toch volgehouden en na zo een km of 3 ploeteren kwamen we terug uit aan het terrein van "Rock Werchter".

Opnieuw de steenweg over en aan de andere kant de regenjasjes uitgedaan.
Langs de onverharde oever van de Dijle ging het richting Keerbergen.
Tom nam resoluut de kop, en opnieuw moest ik in't wiel kruipen om te kunnen volgen  Evil or Very Mad
't Is een stukske rijden van Werchter tot de Hansbrug, en zeker met de wind op kop.
Ik kon dit duidelijk merken want even voor we er waren ging het tempo toch naar beneden  Twisted Evil
Ik zag geen teken van de elleboog  Rolling Eyes en wist dus dat ik niet moest overnemen.

Aan de brug naar links om de groene lus van Haacht te nemen.
Deze lag er in vergelijking met de andere lussen er iets beter bij.
Ik kon dan ook enkele stukjes de kop nemen.
Zo kwamen we uiteindelijk toe aan de achterzijde van het kerkhof van Wespelaar.  
Volgens mij moet Tom hier een spook hebben gezien  affraid , want ik kwam zelfs met een lichte voorsprong (2meter) toe aan't einde van dit stukje
't Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat hij gewoon het slechte spoor had gekozen  What a Face  

We namen het pad langs het goed van de graaf "De Spoelbergb" tot aan de vaart Leuven - Mechelen.
Daar ging het rechts tot Kampenhout sas.
We gingen onze benen wat los rijden  No   Arrow onverhard dus ...  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed  Embarassed

Terug naar Tildonk langs de andere zijde van de vaart.
Deze lag er heel wat beter bij dan vorige week  Laughing

Terug in Tildonk hadden we iets meer dan 45km op de teller.
Bij de Makke even ons ervaringen gewisseld, en de Roel verwittigd dat zijn nieuwjaarsdrink met een week werd uitgesteld  Wink

Tijdig thuis om de fiets af te spoelen, een douchke te nemen en me voor de buis te zetten voor een  Rolling Eyes  spannend  Rolling Eyes  BK cyclo-cross.
Al bij al +/- 50km gefietst


Cool


Laatst aangepast door Rikske op 02.01.14 20:59; in totaal 1 keer bewerkt
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 59

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 09/01/11 Empty Schitterend !!!

Bericht  Tom 09.01.11 22:15

Rikske heeft hier vandaag n super mooi toerke uit zijn mauw geschud !
T was ideaal MTB weer : zonneke op t bolleke, en de bandjes is de moos Very Happy

K dacht 2 keer dat k plat was gereden, maar nee ze, t was gewoon echt kei hard stoempe in de zuigende modder Twisted Evil

K heb er echt van genoten !
Zeker voor herhaling vatbaar !

Ciao
Tom

Tom
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum