2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 30/12/12

Ga naar beneden

Zondag 30/12/12 Empty Zondag 30/12/12

Bericht  Rikske 01.01.13 13:39

De laatste zondag van 2012 en ik stond er alleen voor.

Vanaf dbvT +/- 09u00 vertrokken voor een fietsknooppuntenlus van +/- 75 km.
Er stond een stevige wind die ik de eerste helft van de route in het voordeel zou hebben.
Via het kleine stukje onverhard in Wakkerzeel en de verharde kant van de Demer tot aan het station in Aarschot geen probleem.

In het centrum van Aarschot was het even zoeken, maar via een mooi padje, eveneens langs de Demer voorbij de sporthal.
Vanaf daar een mooi stuk onverhard langs de blauwe MTB lus van Aarschot.
Dit stuk was het op 3 plaatsen tot aan de voeten door het water ploeteren.
Niet onoverkomelijk.

Via Langdorp ging het richting de abdij van Averbode.
Enkele km's voor Averbode richting Zichem.
De wind zat iets meer in het nadeel, de stukken onverhard die ik hier onder de wielen kreeg geschoven zijn delen van de MTB route van Scherpenheuvel.
De batterij van mijn GPS de dag voordien niet opgeladen Arrow vanaf dan een blanco scherm.
Nog voor de basiliek van Scherpenheuvel de neus opnieuw iets meer in de wind en de eerste echte hoogtemeters.

Eenmaal Scherpenheuvel achter de rug draaide het richting Rillaar.
Vanaf hier de wind pal op de kop.
Vijf Beaufort = Stoempen, Stoempen, Stoempen ... inderdaad Stoempen met hoofdletter "S"

Op 2 plaatsen even achter het juiste bordje moet zoeken, maar op enkele km's na toch niet verloren gereden.
Via Oudenbos, inderdaad, langs de Craen Rillaar gepasseerd.

Geen stukken onverhard meer, wel enkele hoogtemeters.
Opnieuw via Aarschot en dan naar Gelrode en Rotselaar.
Langs het Montfort College binnendoor naar Wakkerzeel waar ik bij het derdelaatste nummer van de route opnieuw aansloot aan het stuk waarlangs ik was gestart.

Iets na de 12-en toegekomen bij de Makke waar ik mij een welverdiende Cola en wat Ardeens trappistennat trakteerde.

Wat mij betreft een route om te onthouden



Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 59

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum