2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 13/05/12

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zondag 13/05/12 Empty Zondag 13/05/12

Bericht  Rikske 14.05.12 14:03

Zondag 13/05/12

Met freek afgesproken een dubbele "Route de Légendes" te doen.

Op tijd vertrokken (07u30) om +/- 08u45 toe te komen in Remouchamps.
Iets na negen uur zaten we op de fiets richting Awayle voor een eerste klim.

We besloten "rustig" te beginnen.
Boven op de eerste klim bleek dat we alletwee best nog iets rustiger konden gebruiken Embarassed

Korte afdaling om onmiddelijk terug te klimmen richting Sprimont.
Niet zo'n lange klim, maar voldoende percentage om het toch wat in de benen te voelen.
Mooie afdaling waarna het rechtsaf gaat naar Oneux.

Nog maar een goede 25km in de benen en de steilste en moeilijkste klim van de lus.
Ik had het geluk dat de blaas van Freek nooit echt gespannen staat wardoor een plaspauze van hem mioj de kans gaf ook berg-op wat te kunnen recuperen.
Boven aan de top zat hij terug in het wiel.

Vanaf dan een 20-tal km wat op en af om aan de langste klim van de lus te beginnen.
Deze werd wat behoedzamer aangepakt.
Er was zelfs nog voldoende adem om wat te praten.

Eenmaal boven gaat het grotendeels berg-af om uiteindelijk na een mooie afdaling (+ 60km/u) toe te komen aan de Amblève.
Wat normaal gezien een mooi stuk is om een stevig tempo te trappen, nl. stroomafwaarts tot opnieuw Remouchamps, werd deze keer een pak moeilijker gemaakt doordat we wind op kop hadden.
De snelheid die we konden maken won het van het gezond verstand om wat over te houden voor de aanvang van de 2de lus.
Het besef was er toen we toekwamen aan de parking met de energiemeter in het rood. Embarassed Embarassed Embarassed

Snel een kleine bevoorrading.
Drinkbussen bijgevuld, energierepen en gellekes aangevuld ... en een boke met confituur gegeten.

Terug naar de voet van de eerste klim.
Bovengekomen en vastgesteld dat het tempo al wat lager lag dan bij de eerste klim.
Via Sprimont opnieuw naar de afslag richting Oneux.
We besloten de Oneux niet te nemen, maar rechtdoor te gaan en de Chambralle te nemen (een beetje vergelijkbaar met de Redoute).
1,6km lang, gemiddeld stijgingspercentage 9,2%, met een maximum van 16%.
Freek koos voor z'n tripple, een luxe die ik met de Mistral niet heb.

Samen aan de voet vertrokken om onmiddelijk het stijlste stuk te doen.
Oeff Embarassed boven geraakt.
Tussen dit stuk en het volgende stijle stuk +/- 600m probeerde ik tevergeefs te fluiten (iets dat ik nog meedraag van de Sean Kelly van vorig jaar). Enmaar uitleggen aan Freek waarom dit niet ging ... tot ik mij omdraaide en in de ogen keek van een totaal wildvreemde Shocked
Efkes wat minder gepraat en sneller gereden om niet met rode wangen te staan.
Boven gekomen was ook Freek deze persoon voorbij gereden.
Volgens mij heeft die gast met de remmen dicht gereden met in de gedachte niet voorbij die zot te moeten gaan met risico's vandien Laughing

Bon,
Opnieuw op en af de lange klim met het weinige in de benen dat ons nog restte opgereden.
Even wat recuperatie inde afdaling, om aan de Ablève linksaf te gaan om nog eens + 10km alles uit het kaske te halen.

Moe en voldaan toegekomen aan de parking in Remouchamps.
De plannen om ook nog snel een "Redoutje" te doen opgeborgen en op een nabij gelegen terras wat calloriekes getankt.
Moe en voldaan naar huis gereden.


Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 59

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 13/05/12 Empty Wie heeft er nog gefietst ???

Bericht  Rikske 15.05.12 13:09

Er waren nog 2WCT'rs die plannen hadden om zondag 13/05 te fietsen.

Wie heeft er nog gefietst Question
Graag een verslagske met de km's zodat ik de deelnemerslijst kan aanpassen.


Grtz,
Cool
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 59

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 13/05/12 Empty Verslagske

Bericht  Pascal 16.05.12 16:36

Tot 10u in bed gelegen.
Overal pijn van de tennismatch zaterdag in de kou.
ooo kms gefietst.
's avonds ziek geworden.

Cu
Pascal
Pascal

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 25-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 13/05/12 Empty Re: Zondag 13/05/12

Bericht  druus 17.05.12 19:21

ik heb de vorige zaterdag gefietst maar twas gene vette, vertrokken richting Bertem om ne kameraad te gaan ophalen en al direct als opwarmerke een sigaarke gedaan in winksele, na dit puistje de plannen om de heuvels van overijse in te trekken rap opgeborgen. (allebei kater) Terug richting tildonk dan maar het plattere werk uit onze regio opgezocht (vaart). Aangezien mijn fietscollega familiale verplichtingen had besloten we nog voor mechelen stillekes aan terug richting Bertem te rijden. Tot hiertoe alles nog ok, bij het omdraaien iets minder - nochtans even gevecht gevoerd met moeder natuur (lees: Beaufort=10) - gevecht heeft ongeveer 9,3 seconden geduurd...

opt gemakske terug richting bertem (zonder sigaarke deze keer) en dan terug richting Herent.

Magere 56km op de teller

Ga lessen nemen bij Freek - Kateren op de fiets --> hoe ga je ermee om?
druus
druus

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 13/05/12 Empty Re: Zondag 13/05/12

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum