2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zondag 10/04/11

Ga naar beneden

Zondag 10/04/11 Empty Zondag 10/04/11

Bericht  Gast 11.04.11 23:29

Terwijl Eric op de latten staat zijn de echte sportieven gewoon weer op hun stalen ros gekropen deze zondag. Afspraak was 8u30 adbvT of 9u adstart in BGdijk... gelukkig had de eerste optie weinig bijval, want het was pas last minute dat ik op google maps zag dat Mr GPS er met zijn 10km ongeveer met de halft naast zat  Laughing  

twintig na acht dus vertrokken voor een rit van 19km naar Begijnendijk. Ondanks stevige tegenwind perfect om 9u toegekomen. Pascal en Eddy, deze laatste voor het eerst in koersoutfit dit jaar, waren ook net toegekomen en stonden zich klaar te maken aan de auto. Na enkele minuten kwam ook Tom toegefietst en konden we vertrekken naar de inschrijving. Ingeschreven, koffieke gedronken, mentaal voorbereid en dan toch maar vertrokken. Na enkele kms merkten we dat de nood aan training bij Tom en mijn kriebelende benen tegengesteld waren aan de "eerste fietservaring" van onzen Eddy. Na enkele keren de gaten opnieuw dacht te rijden besloot Eddy om de kortere afstand af te ronden. Pascal bleef hem vergezellen terwijl Tom en uw dienaar naar het grote blad schakelden en op zoek gingen naar de vermaledijden die ons zonder blikken of blozen durfden voorbijsteken. Drie keer trappen en we waren erbij... en erover.  Twisted Evil

Pascal en Eddy zullen zelf hun verhaal moeten doen... Question

Rond km 30 van de toertocht stond er een pijltje verkeerd, met als gevolg dat iedereen verkeerd begon te rijden. Eendracht maakt macht, dus sloten we ons aan bij een groepje dat de weg leek te kennen, en waar toevallig ook een redelijk lekker ding tussen leek te rijden. Na enig draaien en keren hadden we door dat je zoveel terreinkennis mag hebben als je wil... zonder dat beetje gezond verstand vind je de weg niet terug  Laughing  De Kempenzonen (en dochter) dan maar achtergelaten en, O mirakel, twee minuutjes later zaten we weer op het parcours  afro

Aan de bevoorrading bleek dat we een tweetal kms van het parcours moeten hebben afgesneden, maar met dat draaien, keren en discuteren wel veel tijd verloren. Gezien mijn beperking in de tijd, direct terug de fiets op en opnieuw stevig doorgeduwd op het grote blad. Lange beurten op kop en stevig in het zadel kwamen we nog zelden onder de 35 km/u uit. Op de enkele klimmetjes die het parcours rijk was moest ik Tom toch even laten gaan (vertrouwen laten opdoen voor de Marmotte, uiteraard) maar nadien vlogen we weer als vanouds verder.

In Betekom, op een vijftal km van het einde lieten we de tocht voor wat hij was en namen de de Demer richting Werchter. Van daaruit via scharent richting Haacht. Een jonge wielergod kwam ons daar voorbijgefietst... een korte blik... en we zaten in het wiel van Niels Albert. Voor Tom was na een kleine km het wiel niet goed genoeg en hij ging een klappeke slagen met de beste crosser van België... Tremelonaars onder elkaar, daar komt een mens niet tussen, dus bleef ik rustig in het wiel verder peddelen tot ons Nielske de afslag nam richting Keerbergen en wij verder doorreden naar Haacht. In Haacht centrum den Tom achtergelaten (denk dat hij moe begon te worden) en rustig naar huis gereden. Na een dikke 95km net op tijd om nog een doucheke te pakken en op tijd te komen voor den aperitief. Gene Makke dus voor mij, maar een BBQ-ke bij dergelijk weer is ook niet te versmaden.

PS: Tom doe gerust verder verslag van hoe jij nog met uw tong tussen uw spaken thuis geraakt bent!  Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 10/04/11 Empty Awel .........................

Bericht  Pascal 12.04.11 19:44

................ Ons verhaal is wat korter.
Na de splitsing met Eddy rustig verdergereden.
Blijkbaar fietsten wij den toer van 30km (40km stond op de site).
Klopte niet want terug aan de startplaats hadden we blijkbaar maar een kleine 25km op de teller.
Ik denk dat er onderweg ook gesjoemeld is met de pijlen.
Enfin, we vonden het maar plattekes.
Eddy was blij dat hij terug gefietst had maar de verkoudheid was er toch teveel aan.
Na een onderlinge overeenkomst beslisten we dat Eddy met de wagen terug naar Tildonk zou gaan en dat ik die bewuste 10 (lees 18) km met de fiets zou doen. Tijd om eens te testen of er al beterschap zat in mijn benen! Fiets tussen de benen en schakelen op groot blad. Wind zat langs de zijkant en ik moet zeggen, met een tempo van constant 32-33km/u, dat de benen beter worden. De rug is een ander paar mouwen. Tijdens de laatste kms begon hij toch weer te wringen. Zal mijn positie op de fiets maar eens grondig nakijken. Kan mss de oorzaak zijn.
Met den Eddy 2 fokkietjes en een lente-Leffeke (lekker!!!!) gedronken en terug naar huis.

Cja
Ikke

Pascal
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 10/04/11 Empty Eindelijk mijn tempo kunnen rijden

Bericht  Tom 12.04.11 20:08

Eerst het tempo van Eddy, dan dat van Freek, en dan dat van de Niels ...
Als de Freek mijn achtergelaten heeft, kon ik eindelijk mijn tempo rijden Wink

Dus tegen een rustig tempoke (25km/u) , nog met een ommetje om de 90 km te halen, naar huis gereden.

Thuis aangekomen hing er idd een tong in mijn wielen, maar het bleek niet die van mij te zijn, maar die van de Freek, van bijna heel de tijd in mijn wiel te zitten hijgen Very Happy

Conclusie van de dag Exclamation
Freek en ikzelf kunnen Nielske MAKKELIJK volgen Twisted Evil

Klein detail : wij na +/- 80 km in redelijke vorm, Nielske in laagseizoen, dipje in zijn conditie, en was met 10 man vertrokken in tremelo en naar Namen gebold en was alleen overgebleven na 140 km en had het dubbele, 160 km, in zijn beentjes dan wij
... maar wat maakt dat nu uit Wink

Ciao
Tom

Tom
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 10/04/11 Empty @ Tom

Bericht  Freek 13.04.11 1:48

Best mogelijk dat ge mijn tong ergens ziet "hangen" waar ze niet hoort Rolling Eyes , maar de kans dat dat in ùw wiel is lijkt me vrij klein Laughing

Freek
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zondag 10/04/11 Empty Re: Zondag 10/04/11

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum