2WCT


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

2WCT
2WCT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pellenberg 06/02/11

Ga naar beneden

2011 - Pellenberg 06/02/11 Empty Pellenberg 06/02/11

Bericht  Rikske 07.02.11 13:16

Zondag met 2 2WCT'rs afgesproken aan de start van de MTB tourtocht van Pellenberg (Tom en ikzelf).

Het betreft de MTB tourtocht met de meeste hoogtemeters van VL Brabant.
Tom was herstellende van een buikgriep, ikzelf zit al 14 dagen met een infectie op de luchtwegen.

Embarassed  Embarassed WCT dus.

Deze gedachte in het achterhoofd besloten we de 29km te fietsen.


Veel volk in Pellenberg.
Ik moest m'n wagen beneden aan de voet van de berg parkeren.
Vlug omgekleed en naar boven gefietst voor de inschrijving.
Boven gekomen moest ik onmiddelijk vaststellen dat fietsen met geïnfecteerde luchtwegen geen pretje is  No

Tom was reeds ter plaatse en het plan om de 29km te doen werd bevestigd bij de inschrijving.

09u30 vertrokken.

De eerste 100-en meters ging het bergaf over een kasseistrook.
Ik zag het fietske van Tom hier en daar van links naar rechts hobbelen ... een  affraid  was in de maak.
Beneden gekomen even met hem gepraat.
Hij was er van uitgegaan dat het parcours min of meer droog zou zijn en had z'n banden extra hard opgepomt.
Niet zo'n beste keuze want in één van de eerste stroken onverhard was de patato  affraid  een feit.
De volgende km's zou echter blijken dat hij niet de enige was die het moeilijk had rechtop te blijven, over de ganse rit heb ik er een 10-tal zien tuimelen.


De rit zelf.
Zoals reeds vermeld had ik reeds ondervonden dat ik het rustig aan zou moeten doen om te kunnen uitrijden.
De organisatoren hadden ook niet gelogen wat betrof de hoogtemeters.
De lus ging van het ene klimmetje naar het andere.
Elke klim stond er onderaan een bordje met de lengte, het max stijginspercentage, het gemiddelde stijgingspercentage.
De eerste 10 km moest Tom boven telkens wachten.
Ik werd dan ook letterlijk door iedereen voorbij gereden.
Heb me d'r niets van aangetrokken en met een rustig tempo, lees rustig ademend, elke klim aangevangen met de bedoeling tot boven te rijden.

In het eerste deel heb ik slechts én keer voet aan grond moeten zetten, dit dan nog deels door het grote aantal wandelaars.
Ik had na enkele heuveltjes al vlug door dat ik op de korte vlakere stukken telkens voorbij werd gereden door dezelfde personen.
Deze personen waren dus de wandelaars die ik bij de meeste hellingen op hun beurt voorbij ging  Rolling Eyes .

Na de eerste 10km was er wat beterschap met de ademhaling en kon ik het tempo van Tom volgen.
Zo kwamen we nagenoeg gelijktijdig toe aan de bevoorrading.
Maar pas van de fiets en de hoestbuien staken weer de kop op.
Vlug wat extra vocht opgenomen en iets achter de kiezen gestoken en het 2de deel van de lus aangevat.

Nu was het mijn beurt om hier en daar op Tom te wachten.
De ondergrond was door het grote aantal deelnemers een modderbrij geworden en Tom moest door schuifpartijen hier en daar voet aan de grond zetten.
Met uitzondering van één helling was dit voor mij niet het geval.

Ter hoogte van km20 kreeg Tom schakelproblemen.
Hij kon niet meer op het kleinste verzet vooraan  Mad  waardoor het klimwerk bijna onbegonnen werk was  Evil or Very Mad .
Gellukig voor hem hadden we het ergste achter de rug.

We hadden nog maar net tegen elkaar gezegd dat onze fietsen er nog vrij proper voorkwamen gezien de toch wel modderige ondergrond, of er werd ons een afdaling gepresenteerd zoals we er dit jaar nog geen hebben gehad.
De modder was er zo diep dat hier en daar deelnemers vastzaten tot aan de trapas.
Tom reed voor mij, en ik zag hem ook hier en daar de voet even aan grond zetten om, of door te kunnen gaan, of niet om te vallen.
Ik hield de snelheid onder controle en kon "footloose"  Wink doorgaan tot het einde van dit stuk.

De laatse 3 km was een aansluiting van wat stukjes onverhard en verhard.
Niet echt veel hoogtemeters meer moeten afleggen.

Fietsen proper gemaakt, één blauw, één geel bonneke gedronken en de 2 Euro overschot geschonken aan het goed doel gesponsord door onze vrienden van Pellenberg.


Wat mij betreft,
Het was de eerste keer dat ik aan deze tourtocht deelnam.
Zeker voor herhaling vatbaar.


Cool


Laatst aangepast door Rikske op 02.01.14 20:57; in totaal 1 keer bewerkt
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 60

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2011 - Pellenberg 06/02/11 Empty Beschrijving tourtocht Pellenberg 2011

Bericht  Rikske 07.02.11 14:27

Bestekes,

Voor de gïnteresseerden in bijlage de routebeschrijving van Pellenberg 2011



Cool
Bijlagen
2011 - Pellenberg 06/02/11 Attachment
Overzicht Pellenberg 2011.pdf Je hebt geen toestemming om bijlagen te downloaden.(1.6 MB) Gedownload 83 keer
Rikske
Rikske
Admin

Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 14-12-09
Leeftijd : 60

https://2wct.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2011 - Pellenberg 06/02/11 Empty Gelezen

Bericht  Pascal 08.02.11 22:42

Niks voor mij.
Veel te veel bergop!

Cja
Ikke

Pascal
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2011 - Pellenberg 06/02/11 Empty Re: Pellenberg 06/02/11

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum